חשוב לדעת

לימוד נכון של הלומד מקטנותו.
היא תשתית בריאה להתעצם בידע חדש, מה שלא אפשרי כשהבסיס ללימודו הוא לקוי, עד שנאמר: "מעוות לא יוכל לתקון".

מעלת סידור דף הגמרא

סידור מהלכי הסוגייא בלימוד הגמרא. 

מאפשר קריאה נכונה בקצב נכון ומדויק, הקריאה והבנת הנקרא של הלומד משתפרת ממהלך אחד לשני, העוזרת לשמור על קשב וריכוז, ובכך מתחזק דימויו העצמי, בטחונו של לומד הגמרא פלאות, והפיכתו לבעל יכולת השגה והבנה בלימוד הגמרא.

גודל הגופן, אורך השורה, הרווחים בין מילות הגמרא והרווחים בין השורות, מהוים יחדיו את הסידור המרחבי האופטימאלי של טקסט הסוגייא. 

העדפה של כל לומד גמרא, לקרוא וללמוד בטקסט מסודר, מרווח, באותיות מאירות עיניים עם שלל צבעים הממקדים ומסדרים את הפרטים השונים בסוגייא, וכל זה מקל ומסייע על לומד הגמרא לנצל את המשאבים הקוגנטיבים לחשיבה והבנת הנקרא.

חלוקת הסוגיות למקטעים והקישור ביניהם על ידי סיכום הסוגייא.

באמצעות טבלאות, מסייעת ללומד למקד את לימודו, לארגנו, להבינו ולהסבירו בקצרה.

ארגון חומר הלמידה באופן מסודר ומובנה.

מסייע אף הוא את לומד הגמרא להפנות את משאביו הקוגנטיבים להקשבה וריכוז, והעלאת מוטיבציית הלימוד בצורה משמעותית.

מעלת הכותרות

הכותרות ממשיכות את סדר הכתיבה ואת סדר מהלך הלימוד בסוגייא.

הכותרות הם שלטים המדריכים את הלומד ברצף מהלך הסוגייא: בכך הלומד יודע לקראת הבאות ויודע למה לצפות, ללא הכותרות, רצף הלימוד הופך להיות קשה משמעותית עבור לומד הגמרא.

תמצות הקטע הנלמד מתוך רצף הסוגייא נמצא בתוך הכותרת.

כך מתאפשר ללומד להתמקד מראש, מה הוא הנושא עליו ידובר, המסייעת ללומד בקריאת והבנת הנלמד בקלות יתר, והבנת המקטעים הבונים יחד את רצף הסוגייא, וכך מתבהר ללומד מהלכי הסוגייא על בורייה בבהירות.

הכותרת מגלה לנו.

במה עוסק כל חלק מתוך מהלכי הסוגייא, המאפשר ללומד להחליט באיזה מידע לעיין לפני כניסתו ללימוד.

הכותרת הראשית מכילה בתוכה את הנושא הכללי הנלמד.
כותרות המשנה, מסייעות לפרק את הנושא הכללי לפרטים, המאפשר ללומד להתעמק ולהתבונן בפרטים אלו.

התגברות על הסחות דעת

ספר לימוד וספר תרגול בגמרא.

מסייעים ללומד להיות קשוב ומרוכז, מפחית גירויים ומסיחי דעת, ועוזר ללומד ליצור קשר עין בינו למלמד, כך זוכים להעלות באחוזים משמעותיים את הקשב והריכוז של הלומד.

המאמץ הכללי הגדול לפענח את הכתוב. (בדף גמרא רגיל)

מסיר את כל מוטיבציית הלמידה, לכן חייבים אנחנו לספק לכל לומד ובכל גיל, במיוחד לקטנים יותר, עזרה חיצונית על ידי ערכת ספרים מסודרת להפליא, ובכך להרים את המוטיבציה, ההצלחה, ולהתקדם עם רצון וחפץ שהכל נפתר וקל לי, עם ערכת הלימוד.

ארגון הסוגייא בספרי הלימוד בערכת "הטיפוס שלך", בצורה מסודרת ומובנית.

מאפשרת ללומדלעקוב אחרי קצב הלמידה, לראות ולשמוע את הנלמד, לזוכרו, להכיר את מהלכי המשא ומתן התלמודיים, מסייע בקריאה וכתיבה נכונה וברורה, מסייע ללומד בהבעה בכתב והבנת הנקרא, מעלה את רמת הביצוע ומיומנויות בלימוד גמרא, מקדם ומשפר את תפקודו של הלומד ומקנה ללומד חווית למידה חיובית בהבנה, בהנאה ושמחה.

מיומנויות למידה חדשות מתוך ספרי הערכה.

מניעות את הלומד להיות אפקטיבי ולחדש חידושים משלו, לפתח את היצירתיות ולמצוא פיתרון לכל דבר בדרכים חדשות ולא צפויות.

בכל רגע נתון, המלמד יכול ליתן משימות בספר התרגול או לימוד על חכמי הפרק בספר אמונת חכמים, לרענון הקשב ושיפור התיפקוד הלימודי.

העצמת יכולות הילד בגמרא

שימוש בספרי הערכה הוא מידע זמין ללומד. 

המאפשר ללומד, לא לסמוך על זיכרונו, ולפתור בעיות בשימוש חוזר של המידע, שינון תמידי של הלומד, עד שנעשה אצל הלומד הרגלי חשיבה מסודרים לפי דרכי הפעולה של לימוד הגמרא, התמדה והרגשת הצלחה עצמית של "אני יכול".

כל לומד באשר הוא. 

מוצא לו את קצב הלמידה ומקנה לעצמו את מיומנויות והרגלי למידה, ההופכות את הלמידה לאפשרית, יעילה ועצמאית. 

ומסייעת לכל לומד להתקדם מהנקודה שבה נתקל בקשיים ונעצר בלימוד הגמרא ונותנת לו את הפיתרון האסטרטגי שהיה חסר לו, ובכך מתקדםרוכש אסטרטגיית למידה בגמרא, מצמצם פערים על ידי חיזוק בטחונו ודימויו העצמי, והצלחתו בשימוש בערכה הכוללת.

חיזוק המודעות העצמית של הלומד מתעצמת.

שהוא רואה שיש לו את מה שהיה חסר לו בלימוד הגמרא, ויוצא לדרך חדשה המרחיבה אופקים, משנה את התפיסה הישנה שזה לא אפשרי, וכל זה בעזרת הערכה, המאפשרת ללומד לרכוש אסטרטגייה ומיומנויות בלמידת הגמרא, העוזרת לו לפתור בדרך את כל הקשיים הדידקטיים בעצמו, בכך תחושת המסוגלות ובטחונו העצמי מטפס פלאות, עם שמחת ההצלחה בלימוד הגמרא, ויכולתו להיות לומד עצמאי מה שלא חשב לפני הכרותו עם הערכה.

המוטיבצייה שמקבל הלומד בלימודו בערכה. 

מרימה את איכות לימודו וההתמדה בלימודו, ונזכיר, שקניין ראשון בתורה הינו, "בתלמוד" כלומר: שיודע לארגן את לימודו. ואחר כך, "בעריכת שפתיים" יודע להסבירוומכאן הדרך להצלחה בכל דרכו הרוחנית והגשמית כאחד של האדם.

אימון ושינון

האימון בערכה הן בלימודה ותרגולה. 

מפתחות שליטה, כאשר הלומד רוכש ידע ומיומנויות ותרגול, המאפשרות לו ליישמם בכל לימוד גמרא חדש / אחר, ולהתעמק ולחדד את הלימוד הקיים.

התרגול הממוקד והמסודר, לפי מהלכי הסוגייא והמשא ומתן. 

מקדמים בעוצמה אדירה את הלומד, והכל פורח מכאן והלאה.הלומד מבין שהחסר הושלם לו, ונשאר לו רק להמשיך בגישה החיובית הזו, לרכוש ידע רוחני וגשמי כאחד מלימוד הגמרא, וכלומד עצמאי, הוא הופך גם להיות יוזם בלעדי ומפתח לעצמו יצירות משלו.

בדרך לימוד זו.

הלומד מתמודד עם יותר משימות ללא בזבוז אנרגיה מיותרת, מסגל לעצמו את שהיה חסר לו, כמו אסטרטגייה ומיומנויות למידה בגמרא, מחזק גם את המיומנויות החלשות הקודמות שהספיק לרכוש, ולהעצימם. רוכש טכניקות עם כל מרכיבי הערכה, ומתגבר על כל קושי ומחסום שנתקל בלימודו.

היצירתיות חיונית להרמת האינטליגנציה. 

תמיד לחשוב איך אפשר לשנות עשייה ולהמציא מוצר חדש, יפה, מועיל, התורם לכל החברה.

סדר יוצר הבנה ברורה

סדר הלימוד במחשבתו שלב אחר שלב. 

מסייעת לארגונו של הלומד בכל פעולה אחרת בחייו, ולא רק הקוגנטיבית אלא גם הרגשית והחברתית, כאשר ידוע שסדר לימוד הגמרא משפיע רבות על נפש האדם בצורה חיובית, להנחותו להצלחה בחייו בכל הרבדים.

כל שארגון הידע קיימת נכונה במוחו של הלומד.

משפיעה היא באופן משמעותי על יישום הנלמד, כמו שידוע, "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה" , וכאן תכלית לימוד נכון, באה לידי ביטוי.

הרצף הכרונולוגי בספר הלימוד והתרגול.

תורם לארגון כל מהלכי הקוגניציה של כל לומד, ולימוד עם סיפוק, יוצר רוגע ושלווה, עם רצון להבנות עוד ועוד.

הקניית הידע באסטרטגיית לימוד גמרא אופטימלית, ומיומנויות רבות ומגוונות בלימוד הגמרא.

מאפשרות לכל לומד, להבין / להצליח / לטפס / לשמוח, בלימוד הגמרא, והשאר ברור לכולנו.

תפקידנו כהורים / מחנכים / מנהלים

כולנו אנשי הוראה וחינוך ומוטלת על כל אחד מאיתנו האחריות.
לכן נעשה הערכה מה התלמידים יודעים, או חושבים שהם יודעים, כדי לתקן את הידע הטעון תיקון ולבנות עליו ידע חדש. עלינו למלא פערים בידע, לעזור לתלמידים לזהות מתי הם מיישמים ידע באופן מוטעה, לשנות ידע לא מדויק, ולגבש מודלים מנטליים מדויקים ומבוססים יותר.
בל נשכח: הדרך שבה אנו מארגנים את הידע בתודעתנו או בתודעת הילד, משפיעה על הדרך שבה אנו לומדים ומלמדים, ומבינים ידע חדש, ועל נפש הילד הטהורה המחפשת התרגשות והבנה בלימוד התורה.
הלימוד עם ילדינו או תלמידנו בצורה חוויתית, מהנה, ברורה ומובנת, עם נתינת כל הכלים לתלמיד ולילד, משרה על הילד הבנה שמישהו דואג לו ורוצה בהצלחתו, שמישהו מאמין בו ובטוח בהצלחתו, בכך הקשר הפנימי בין ההורה או המלמד לתלמידו או לילדו מתעצם ומתחזק, ומוסיף לחייהם הרבה נחת רוח בגידולם.
ערכת "הטיפוס הוא שלך" היא מלמד צמוד לכל ילד ותלמידמה שבימינו נצרך מאוד וכמעט לא מצוי! 

באהבה וברכת דרך צלחה, צוות הטיפוס הוא שלך.

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה
המשך להוספת פריט נוסף
0